Ürünler     Servis     ET Arıza     Katalog     Bültenler     ⚿ Aidata ID |
İş Etiği Kuralları ProsedürüAidata Bilişim Kurumsal İnsan KaynaklarıBu prosedür; çalışanların işlerini etik bir şekilde yapması için gereken taahhütlerin belirtilmesi ve Aidata Bilişim Kurumsal A.Ş. genel ilkelerini ve politikalarını bir araya getirmeyi hedefler.İŞ ETİĞİ KURALLARI PROSEDÜRÜ
AMAÇBu prosedür; çalışanların işlerini etik bir şekilde yapması için gereken taahhütlerin belirtilmesi ve Aidata Bilişim Kurumsal A.Ş. (“Şirket”) genel ilkelerini ve politikalarını bir araya getirmeyi hedefler. Bu prosedürde belirtilen liste, eksiksiz olarak yorumlanmalı ve daha ayrıntılı kurallar, konuya özel ilke ve politikalarla destekleneceği göz önünde bulundurulmalıdır.KAPSAMAidata Bilişim Kurumsal Tic. Ve San. A.Ş. olarak Şirket ve çalışanları ile Şirket’in mal veya hizmet temini ilişkisi içerisinde bulunduğu tüm kişi, kurum ve kuruluşları (Tedarikçiler) ve çalışanlarını kapsar.GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLAR
UYGULAMA4.1. GENEL KURALLARŞirket, Fırsat Eşitliği ilkesini benimsemiş ve çeşitliliğe büyük değer veren bir işverendir. Şirket’te işbirliği ve fırsat kültürü üzerine kurulmuş bir iş kültürü bulunmakta, ayrımcılık ve tacize yönelik davranışlara sıfır tolerans gösterilmektedir. Buna göre;
4.2. KANUN VE YASAL DÜZENLEMELERE UYUMÇalışanlar, tüm geçerli yasalara, yasal düzenleyici kurum ve kuruluşların koyduğu kural ve yönetmeliklere uyarlar. Tüm faaliyet ve işlemler T.C. yasaları çerçevesinde yürütülür, yasal düzenleyici kurum ve kuruluşlara doğru, tam ve anlaşılabilir bilgiler zamanında sunulur. Tüm faaliyet ve işlemler yürütülürken, her türlü kamu kurum ve kuruluşu, idari oluşum, sivil toplum örgütü ve siyasi partilere herhangi bir menfaat beklentisi olmaksızın eşit mesafede yer alınır ve bu sorumluluk bilinci ile yükümlülükler yerine getirilir.4.3. ÖZEL HAYATA İLİŞKİN KURALLARAidata çalışanları;
4.4. AYRIMCILIKFırsat eşitliği gereğince tüm çalışanlar, ırk, renk, din, mezhep, cinsiyet, milliyet, yaş, cinsel eğilim veya engellilik üzerine kurulu herhangi bir ayrımcılığa veya tacize maruz kalmadan verilen kararlar doğrultusunda çalışırlar.4.5. TACİZ VE SUİSTİMALTaciz; küçük düşürücü veya şevk kırıcı davranışlara sürekli ve bıktırıcı bir şekilde maruz kalmak olarak tanımlanır ve bunlarla sınırlı olmamakla birlikte fiziksel, cinsel ve psikolojik taciz veya suiistimali de içerir.Şirket, fiziksel ya da sözlü tacize tolerans göstermez. Çalışanlara saygı ve haysiyetle davranılacak; kötü niyetli ve saldırgan bir çalışma ortamı yaratan, istenmeyen işyeri davranışlarına yer verilmeyecektir. 4.6. ÇALIŞAN SAĞLIĞI VE İŞ GÜVENLİĞİŞirket bütün çalışanlar için sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı sağlamak için tüm çabayı gösterecektir.4.7. KURUMSAL YÖNETİMŞirket, operasyonlarını uluslararası platformda kabul edilen doğru şirket yönetimi ilkelerine göre gerçekleştirmek için elinden geleni yapar.4.8. ÇIKAR ÇATIŞMASITüm Şirket çalışanlarının objektiflik ve profesyonelliğe dayalı yüksek iş ahlakı/etiği standartlarına bağlı olmaları ve Şirket adına başka kişilerle çalışırken ya da iş yaparken potansiyel, fiili görünürde ya da muhtemel çıkar çatışmalarından uzak durmaları beklenmektedir. Şirket çalışanları, konumlarını kötüye kullanarak kendileri veya başkaları için kazanç elde etmeyeceklerdir.4.9. GİZLİLİK VE ŞİRKET BİLGİLERİNİN KORUNMASI
4.10. İŞ DÜRÜSTLÜĞÜŞirket; mesleki veya mali çıkar elde etmek için doğrudan veya dolaylı olarak rüşvet ve benzeri maddi menfaatler vermez ve almaz. Hiçbir çalışan, rüşvet mahiyetinde veya rüşvet anlamına gelebilecek ödeme veya armağan teklif etmemeli, almamalı ve vermemelidir. Rüşvet teklifleri ve talepleri derhal reddedilmeli ve üst yönetime bildirilmelidir.Şirket çalışanları yolsuzluk, hırsızlık, zimmete para geçirme, herhangi bir mülkün zimmete geçirilmesi veya suistimal içeren hiçbir eyleme karışmayacak ve bu eylemler içerisinde yer almayacaktır. Yolsuzluk ve dolandırıcılık, yalnızca şirket için değil; üçüncü taraflar için de ağır sonuçlar doğuran bir eylemdir. 4.11. İŞTEN AYRILANLARIN AİDATA İLE İŞ İLİŞKİSİ KURMASIGörevinden ayrıldıktan sonra şirket kurarak veya bir şirkete ortak olarak Aidata ile iş yapmak isteyen çalışanlar, iş yapma sürecinin öncesinde veya sonrasında şirketimizin menfaatlerine dikkat edilerek hareket edilmesi ve muhtemel çıkar çatışmalarına izin verilmemesini sağlamalıdır. Bu tür bir durumda, herhangi bir iş ilişkisi kurulmadan önce, Genel Müdür ve gerektiği durumlarda Yönetim Kurulu onayının alınması gerekmektedir.4.12. İŞ ORTAKLARI İLE İLİŞKİLERŞirket, davranış kurallarının kendi davranış kurallarına uymadığını bildiği organizasyonlarla iş/işbirliği yapmaz.Şirket müşterileri, taşeronları veya tedarikçileri ve şirketin ticari ilişki içerisinde bulunduğu diğer kişi ve/veya kuruluşlarla özel iş ilişkisine girilemez, kişisel amaçlı borç para ve/veya mal/hizmet alınamaz ve şirketin ticari ilişki içerisinde bulunduğu diğer kişi ve/veya kuruluşlara ödünç para ve/veya mal/hizmet verilemez. Müşterilerle ilişkilerde şu hususlar dikkate alınır; müşteri lehine bile olsa, müşteri bilgisi olmaksızın bir işlem yapılamaz ve şirket lehine olsa dahi, müşteri zaaflarından yararlanılamaz ve müşteriye eksik ya da yanlış bilgi vererek kar amacı güdülemez. Şirket personeli, şirketin ticari ilişki içerisinde bulunduğu diğer kişi ve/veya kuruluşlardan hediye talep edemez, imada bulunamaz; şirketleri yükümlülük altına sokacak hiçbir hediye, para, çek, mülk, bedava tatil, özel indirimler vb. kabul edemez. Şirket ile iş ilişkisi olan hiçbir kişi veya kuruluştan kişisel yardım, bağış kabul edilemez. Başka kişilerin vergiden kaçırma çabalarına hiçbir zaman izin verilemez. Bu yüzden ödemeler, genelde sadece mal ve hizmetleri sağlayan kişi ya da firmaya yapılmalıdır. Tedarikçi, yasal olarak ödemelerin başka bir tüzel kişiye yapılmasını istemediği ya da alacak hesaplarını başka bir tüzel kişiye satmadığı sürece, ödemeler tedarikçiye yapılmalıdır. 4.13. GÖREVİ KÖTÜYE KULLANMAÇalışanların yetkilerini, kendi ve/veya yakınları menfaatine ve kendisinden beklenilen özen dışında kullanarak şirkete zarar vermesi kabul edilemez.Çalışanlar şirketin satınalma ve satış faaliyetleri ile taraf olduğu tüm işlemler ve sözleşmelerden doğrudan ya da dolaylı olarak kişisel kazanç elde edemez. Çalışanlar ahlaka, kanuna ve şirket disiplinine aykırı fiil ve davranışlarda bulunamaz. 4.14. KAYNAKLARIN KULLANIMIŞirket adına yapılacak kaynak kullanımlarında, şirket çıkarları dikkate alınır.Şirket çıkarı olmaksızın her ne isim altında ve her kim adına ve yararına olursa olsun şirket varlıkları, olanakları ve personeli şirket dışında kullanılamaz. Kaynakların şirket menfaatine doğru kullanımı, zamanın doğru kullanımını da gerektirir. İş saatleri içinde şirket çalışanları zamanı iyi kullanır, iş saatleri içinde özel işlerine zaman ayırmaz. Yöneticiler çalışanları şahsi işleri için görevlendiremez. Çalışma saatleri içinde özel ziyaretçi kabul edilmemesi esastır. Çalışanların zorunlu ziyaretçiler için görüşmelerin ziyaret konusu ile bağlantılı olarak ve iş akışını engellemeyecek şekilde makul bir sürede tamamlamaları gerekmektedir. 4.15. HEDİYE KABUL ETME VE VERME POLİTİKASIÇalışanların tarafsızlıklarını, kararlarını ve davranışlarını etkileyebilecek hediye ya da menfaat kabul etmemesi, 3. kişi ve kuruluşlara bu tarz etkiler yaratabilecek hediye ve menfaat sağlama yönünde girişimde bulunmaması esastır. Bu politikanın uygulama esaslarına ilişkin ilkeler aşağıda yer almaktadır:Şirket çalışanlarının, görev yaparken tarafsızlıklarını, performanslarını, karar almalarını etkileyen veya etkileme ihtimali bulunan, ekonomik değeri olan ya da olmayan her türlü menfaat ve hediyeyi alması yasaktır. Bu kapsama giren bir hediye teklif edilmesi ya da verilmesi durumunda çalışan bağlı bulunduğu tüm yöneticileri bilgilendirmekle yükümlüdür. Ticari gelenek, örf ve adetlere uygun şekilde özel günlerde verilen hediyeler dışında, bir usulsüzlüğün varlığı izlenimini yaratan, bağımlılık ilişkisine neden olabilecek ya da öyle algılanabilecek herhangi bir hediye kabul ve teklif edilemez. Denetim otoritelerine, müşterilere, tedarikçilere ve diğer kişilere özel günlerde (bayram, yılbaşı) verilecek hediyelerin ölçülü olmasına özen gösterilir. Tedarikçilerden, bayilerden, müşterilerden veya üçüncü kişilerden uygunsuz olarak algılanabilecek, hiçbir indirim ya da menfaat talep edilemez, üçüncü kişilere teklif edilemez, teklif edildiğinde kabul edilemez. Zımnen veya açıkça bir karşılığa bağlanan hediye veya menfaatlerin alınması yasaktır. Rüşvet ve/veya komisyon almak, vermek veya teklif etmek hiçbir şart altında kabul edilemez. Çalışanların; alt işverenlerden, tedarikçilerden, rakiplerden veya müşterilerden karşılıksız veya ödünç niteliğinde para kabul etmesi, seyahat giderlerini, etkinlik harcamalarını ve benzeri ödemeleri karşılatması yasaktır. 3. taraflarla yapılan sözleşmelere bağlanmış durumlar istisnadır. 4.16. TEMSİL VE AĞIRLAMATüm müşteri ve tedarikçilerinin, çalışanları sosyal bir etkinliğe davet etmeleri durumunda bu davetlerin kabulü, doğrudan iş ile ilgili olmaları koşulu ile mümkündür. Söz konusu sosyal etkinliklere örnek olarak; tedarikçinin veya müşterinin işyerinden/işyerine ulaşım sağlanması, müşteri veya tedarikçinin bulunduğu lokasyonda iş amaçlı yapılan konaklama ve yemek harcamaları, sportif, sosyal ve kültürel aktiviteler verilebilir.4.17. BASIN VE MEDYA İLE İLİŞKİLERŞirket’in basın sözcüsü Genel Müdür’dür. Herhangi bir basın/yayın kuruluşuna demeç vermek, mülakat yapmak, seminer-konferans vb. yerlere konuşmacı olarak katılmak Genel Müdür’ün önceden yazılı onayına bağlıdır. Bu faaliyetlerden hiçbir şekilde kişisel kazanç elde edilemez.İnternet üzerinde erişilebilir kanallarda, sosyal medyada, yazılı ve sözlü basında ve diğer halka açık mecralarda aşağıda belirtilen hususlar doğrultusunda hareket edilir: Şirketimizin unvan ve bilgilerini doğru bir şekilde yazmak. Şirketimiz ile ilgili doğru bilgi vermek. Şirketimiz ile ilgili kötü, yanıltıcı, yanlış, karalayıcı vb olumsuz bilgi vermemek, paylaşımda bulunmamak. 4.18. ETİK KOMİTESİAidata Bilişim Kurumsal A.Ş. Etik Komitesi, Şirket içinde ve paydaşlarla etik kültürün sürdürülmesi, uygulama standartlarının oluşturulması ve oluşabilecek önemli uygunsuzlukların çözümlenmesine çalışır. Etik Komite aşağıdaki kişilerden oluşur.
4.19. ETİK KURALLAR VE ÇALIŞMA İLKELERİNE AYKIRILIĞIN İLETİŞİMİAidata Bilişim Kurumsal Tic. Ve San. A.Ş., mevzuata ve etik kurallara aykırılıkların bireysel, kurumsal ve toplumsal çıkarlara zarar verdiğini bilir ve bu gibi durumların bildirilmesi için güvenli iletişim kanalları sunar.Aidata çalışanları ve paydaşları Etik Kurallar ve Çalışma İlkeleri’ne ve legal politikalara aykırılıkları, şüpheli durumları [email protected] adresine bildirebilirler. [email protected] Etik Hat erişim sadece Etik Komitesi üyelerine açık olup bu hatta yapılan tüm bildirimler gizli tutulur. Dürüstlük ve sorumlulukla yapılan tüm bildirimler hassasiyetle dikkate alınır. Açık kimlikle bildirimde bulunan kişilerin bilgileri gizli tutulur ve her türlü olası misillemeye karşı korunurlar.
|
|